Podul de la Gârleni, redeschis circulației

2013-12-04



În sfârşit finalizăm o investiţie importantă, dar “cu moţ”, ce a constituit un subiect de dispute între fostul guvern şi Consiliul Judeţean, chiar între filialele principalelor partide din Bacău, precum şi al multor ironii în presă locală. Lucrarea a presupus refacerea podului şi a porţiunii de şosea aferentă ce a trenat mai bine de 10 ani, dar cu sprijinul actualului Guvern a fost realizată, practic, doar în ultimele şase luni spre binele celor ce tranzitează ori au afaceri în zonă. Ştiu multe firme care îşi arată satisfacţia pentru faptul că traficul greu a fost reluat, nemaifiind necesare redirecţionări de zeci de kilometri pentru maşinile mari şi nici perturbări ale vieţii oamenilor pe şoselele judeţene ocolitoare.

Pentru anul viitor, prioritare sunt podul de pe şoseaua Bacău - Braşov, situat în zona comunei Oituz, ce trebuie reabilitat pentru că şi în acea zonă circulaţia autocamioanelor de peste 13 tone este interzisă de peste cinci ani, necesitând rute ocolitoare de peste 50 de km; reabilitarea tronsonului Comăneşti - Ghimeş Făget de pe şoseaua spre Miercurea Ciuc, în prezent grav degradat, precum şi debutul lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Bacău, ce va fi construită în regim de autostradă.